Młyny Stoisław Koszalin to jedyna lokalna drużyna występująca na najwyższym szczeblu sportowych rozgrywek. Przekłada się to także na wysoką wartość ekwiwalentu reklamowego wypracowanego w okresie sezonu sportowego 2021/2022 na rzecz sponsora tytularnego, tj. Młynów Stoisław oraz Miasta Koszalin i Województwa Zachodniopomorskiego, które wspierają klub w ramach dotacji.

Na zlecenie klubu oraz PGNiG Superligi Kobiet przeprowadzone zostały badania efektywności ekspozycji w/w marek. – Chcemy w ten sposób pokazać naszemu sponsorowi tytularnemu, jak również mieszkańcom Koszalina i Pomorza Zachodniego, że środki finansowe przekazywane na klub przekładają się na promocję i pozytywnie wpływają na wizerunek naszych partnerów – wyjaśnia Roman Granosik, prezes zarządu Piłka Ręczna Koszalin S.A.

Raport przygotowany przez firmę Pentagon Research dokonał analizy wskazanych marek w okresie od sierpnia 2021 do czerwca 2022, natomiast badanie firmy Sponsoring Insight obejmowało okres lipiec 2021 – czerwiec 2022.

Wysokie wartości ekwiwalentów reklamowych wynikają m.in. z dużej obecności klubu w mediach. PGNiG Superliga Kobiet, jako liga zawodowa, z roku na rok rozwija się. Warto zauważyć, że transmisje ze wszystkich spotkań oglądać można w internecie, a co najmniej jedno spotkanie w danej serii gier transmitowane jest na antenie TVP Sport oraz w ogólnodostępnych aplikacjach mobilnych. Władze Superligi kładą ogromny nacisk na ścisłą współpracę z klubami, a te również prześcigają się w pomysłach marketingowych. – Między klubami toczy się swoista, zdrowa rywalizacja. Wszystkim nam zależy, by klub oraz całe rozgrywki były medialne, co przekłada się na zainteresowanie dyscypliną sportu. Poziom sportowy także z roku na rok jest coraz wyższy – ocenia Roman Granosik.

Raport Pentagon Research wykazał, że klub wypracował ekwiwalent reklamowy na rzecz Miasta Koszalin w wysokości 2 261 848 zł. Jeszcze lepiej wygląda to w raporcie firmy Sponsoring Insight, który został przygotowany na zlecenie PGNiG Superligi Kobiet. Tam reklama na rzecz miasta, wypracowana przez Młyny Stoisław Koszalin, wyceniona została na 2 860 919 zł. Średnia z tych dwóch badań to 2,5 mln złotych. Biorąc pod uwagę milionową dotację ze środków miejskich, zysk miasta to 150 procent. Cieszymy się, że władze Koszalina z prezydentem Piotrem Jedlińskim na czele wspierają od wielu lat działania naszego klubu. Robimy wszystko, co w naszej mocy, by godnie reprezentować Koszalin pod względem sportowym, ale także marketingowym i wizerunkowym – komentuje prezes klubu Roman Granosik.

Od kilku lat sponsorem tytularnym koszalińskiego klubu jest Przedsiębiorstwo Zbożowo-Młynarskie „PZZ” w Stoisławiu S.A. Wartość wypracowanej reklamy w minionym sezonie sportowym na rzecz Młynów Stoisław to odpowiednio 1 846 153 zł – czytamy w raporcie Pentagon Research oraz 2 422 566 zł – wynika z raportu Sponsoring Insight. – Młyny Stoisław to niezwykle popularna i rozpoznawalna marka w kraju. Przetrwaliśmy wspólnie trudne, pandemiczne czasy i z wielkimi nadziejami spoglądamy w przyszłość. Cieszę się bardzo, że nasz klub stał się jednym z głównych filarów reklamowych i promocyjnych naszego sponsora tytularnego, a współpraca przekłada się na niezwykle wysokie zyski reklamowe. To dowód na to, że warto inwestować w nasz klub – zauważa prezes Roman Granosik.

Raport klubowy obejmował także efektywność ekspozycji marki „Pomorze Zachodnie”, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, który wspiera Młyny Stoisław Koszalin poprzez dotację. Szacunkowa wartość reklam na rzecz województwa, to 501 654 zł. Te sumy robią wrażenie. Chcemy w ten sposób zachęcić potencjalnych sponsorów i partnerów do współpracy. Spoglądając na sportową mapę Polski, jesteśmy jedną z nielicznych drużyn występującą na najwyższym szczeblu sportowych rozgrywek w tej części kraju. Chcemy, by Młyny Stoisław Koszalin były w dalszym ciągu wizytówką naszego regionu i miasta – komentuje prezes Granosik.