Transformacja cyfrowa jest jednym z kluczowych elementów realizowanej przez Superligę strategii z zakresu promocji i komunikacji najwyższego szczebla rozgrywek piłki ręcznej w Polsce. W ostatnich latach organizacja zbudowała jedno z najnowocześniejszych wirtualnych biur prasowych w polskim sporcie, a z aplikacji mobilnej Superligi korzysta już kilkanaście tysięcy kibiców, którzy na żywo śledzą zmagania na parkietach, mają dostęp do zaawansowanego centrum meczowego, mogą oceniać zawodników i wybierać MVP spotkania w czasie rzeczywistym.

Inwestycje w nowe technologie są niezwykle istotne w podnoszeniu poziomu komunikacji z kibicami, przeżywania przez nich widowiska sportowego i efektywnej realizacji umów sponsorskich. W ostatnich latach przeprowadziliśmy kilka udanych projektów digitalowych, a teraz przyszedł czas na wprowadzenie ujednoliconego standardu klubowych platform internetowych przy pomocy platformy Stellis One. To innowacja, która pozwoli nam na jeszcze większą profesjonalizację ligi oraz poszczególnych klubów pod względem marketingowym i organizacyjnym, bo inspirujemy się największymi podmiotami sportowymi na świecie. Co niezwykle ważne, to dopiero pierwszy krok w budowie kolejnych modułów platformy, dzięki którym kluby będą dysponować rozbudowanym, ujednoliconym narzędziem do komunikacji z fanami i sponsorami.  – mówi Piotr Należyty, Prezes Superligi sp. z o.o.

Szybko, przejrzyście i stylowo

“Mobile first” – to główne założenie platformy Stellis One i najbardziej widoczna dla każdego kibica zmiana w nowych stronach internetowych. Chodzi o to, by witryna była jak najbardziej przyjazna dla każdego fana piłki ręcznej. Dziś nie wystarczy jej po prostu stworzyć. Kibiców trzeba przyciągnąć nowoczesnym designem i bardzo dokładnie przemyślanym układem graficznym, Kluczowe są także wysokiej jakości zdjęcia oraz treści wideo.

Efekt wizualny to jednak tylko wierzchołek góry lodowej. Sercem nowoczesnej strony internetowej jest integracja wszystkich systemów IT. To znaczne ułatwienie dla klubowych redaktorów, gdyż tabele, wyniki oraz terminarz są automatycznie aktualizowane ze strony Superligi. Witryna jest również zintegrowana z klubowymi profilami social media. To powoduje, że treści są automatycznie publikowane na stronie internetowej zaraz po udostępnieniu ich w odpowiednich kanałach. Dzięki temu informacje do kibiców będą docierać jeszcze szybciej.

Nasza platforma Stellis One wyposaża kluby w prosty do obsługi interfejs, co pozwala nie tylko na bezproblemowe zarządzanie stroną, ale również na oszczędność czasu. To ważny argument, bo zdajemy sobie sprawę, że na działania marketingowo-komunikacyjne w klubach sportowych zawsze jest go za mało. Z kolei kibicom dajemy responsywną, na bieżąco aktualizowaną stronę, która jest intuicyjna. Tak naprawdę można znaleźć na niej wszystko: od podstawowych informacji, przez materiały multimedialne po wpisy w social mediach. Superliga sp. z o.o. jako pierwsza w Polsce postanowiła wdrożyć ujednolicony dla całych rozgrywek system, co jest prawdziwą transformacją cyfrową. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy uczestniczyć w tak wielkim projekcie z tak uznaną marką oraz mieć wpływ na profesjonalizację polskiej piłki ręcznej. Jestem przekonany, że wdrażając platformę Stellis One damy kibicom, sponsorom i klubom idealne narzędzie, by być na bieżąco z rozgrywkami – mówi Łukasz Gąsiorowski, CEO STELLIS. 

Pierwsze strony już w użytku, w planach kolejne integracje

Efekty wielomiesięcznej pracy Superligi sp. z o.o. i Stellis można obejrzeć na pierwszych dwóch klubowych stronach internetowych, które zostały oddane do użytku. Nową platformą mogą pochwalić się kluby występujące na co dzień w rozgrywkach PGNiG Superligi: Piotrkowianin Piotrków Trybunalski oraz Torus Wybrzeże Gdańsk. Strony internetowe dla kolejnych klubów zostaną oddane w ciągu kilku miesięcy.

To jednak nie wszystko. W kolejnych etapach system dedykowany dla PGNiG Superligi już wkrótce będzie integrował w sobie ticketing, sklep internetowy, marketing automation i CRM. Oparcie wszystkich tych narzędzi o wspólny system pozwoli na budowę wartościowej bazy kibiców, a w dalszej kolejności rozwój klubowych programów lojalnościowych.