Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, podczas ubiegłorocznych świąt ok. 71 tysięcy dzieci było objętych opieką zastępczą. Dlatego to właśnie w pomoc rodzinom zastępczym i rodzinnym domom dziecka zaangażowały się wspólnymi siłami PGNiG SA i Superliga sp. z o.o.. Możliwość spotkania w tym szczególnym okresie z podopiecznymi placówek, a także zapewnienie im chwili radości oraz podarowanie prezentów to główne cele akcji.

– Akcja świątecznej zbiórki cieszy się rokrocznie dużym zainteresowaniem naszych pracowników. Jej wyjątkowość polega na tym, że każdy departament czy dział może sam wybrać komu chciałby pomóc wybierając go ze strony www, na której poszczególne rodziny czy placówki zamieszczają listę swoich potrzeb. Są one tak zróżnicowane, że bez problemu każdy może znaleźć formę pomocy na miarę swoich chęci i możliwości. Wybieranie, planowanie i zakupy dają nam bardzo dużo radości bo wiemy, że konkretna rzecz jest naprawdę potrzebna i wyczekiwana. Dostajemy wiele wzruszających podziękowań, zdjęć czy rysunków od obdarowanych dzieci i ich opiekunów. Wiem, że w firmie są pracownicy, którzy angażują się w pomoc tym rodzinom nie tylko od święta, ale także w formie wolontariatu. Jest to dla nas ogromną zachętą do dalszego działania i wspierania takiej formy opieki nad dziećmi. – powiedziała Renata Słowik, Specjalista ds. CSR PGNiG SA.

W paczkach przygotowywanych przez szczypiornistki, szczypiornistów oraz pracowników Superligi sp. z o.o. i PGNiG SA znajdowały się m.in. kosmetyki, zabawki, przybory szkolne, drobny sprzęt AGD, książki, słodycze dla dzieci, sprzęt sportowy, a także gadżety związane z piłką ręczną. 

Po raz kolejny wspólnie z PGNiG angażujemy się w świąteczną zbiórkę na rzecz rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka. Niesienie pomocy innym i spełnianie ich marzeń niesie mnóstwo radości. Mamy nadzieję, że nasze działania zachęcą innych do niesienia pomocy. Należy również wspomnieć o klubach PGNiG Superligi i PGNiG Superligi Kobiet, które chętnie przyłączyły się do akcji i zorganizowały swoje zbiórki. – mówi Maciej Turchan, PR Manager Superligi Sp. z o.o..