W 2022 roku koncern PKN Orlen umocnił pozycję największego i najbardziej aktywnego sponsora w Polsce m.in. dzięki akwizycjom Grupy LOTOS i PGNiG. Świąteczne spotkanie Grupy Orlen było okazją do podsumowania zarówno szeroko zakrojonego zaangażowania Grupy w sponsoring sportu, jak i największych sukcesów jej ambasadorów. W spotkaniu udział wziął Prezes Superligi, Piotr Należyty, Prezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce, Henryk Szczepański, Wiceprezes Związku Piłki Ręcznej w Polsce, Sławomir Szmal oraz Dyrektor Biura ZPRP Marek Janicki. 

– Grupa ORLEN to dzisiaj największa w Europie Środkowej grupa paliwowo-energetyczna, która pod względem przychodów plasuje się wśród 150 największych firm na świecie i obsługuje ponad 100 milionów klientów. Sponsoring to ważny element, który wspiera realizację naszych celów biznesowych związanych z budową multienergetycznego koncernu. Podchodzimy do niego jak do długofalowej inwestycji, która przynosi wymierne efekty. Dzięki projektom sponsoringowym ekwiwalent reklamowy dla marki ORLEN od stycznia do października 2022 roku wyniósł 859 mln zł. Konsekwentnie wzmacniamy też rozpoznawalność naszej marki na kluczowych rynkach zagranicznych, na przykład w Czechach, która dzięki obecności w Formule 1 czy Rajdzie Dakar wynosi już 40% – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Ostatnie lata to dynamiczny wzrost zaangażowania PKN ORLEN w sponsoring. Na wsparcie sportu, kultury i działań CSR, koncert przeznacza dziś aż o 180% więcej w porównaniu z 2015 rokiem. Liczba indywidualnych umów ze sportowcami wzrosła w tym czasie z 13 do 90, klubami sportowymi – z 12 do ponad 70, związkami sportowymi z 2 do 11. Do tego doszła też współpraca z Polskim Komitetem Paraolimpijskim. Dzięki wsparciu koncernu tylko od 2018 r. polscy zawodnicy i reprezentacje wywalczyli ponad 150 medali na najważniejszych międzynarodowych imprezach sportowych – igrzyskach olimpijskich, mistrzostwach świata i Europy.