Torus jest związany z Wybrzeżem Gdańsk od 2017 roku. Chcąc jeszcze bardziej wspierać i rozwijać gdański klub piłki ręcznej, w 2019 r. stał się sponsorem strategicznym i tytularnym.

– Firma Torus wspiera gdański klub już od kilku lat. Jest stale z nami, mimo cięższych momentów – doceniamy to. Cieszę się, że Torus nadal chce rozwijać gdańską drużynę Wybrzeża. Cały czas chcemy piąć się w górę, stawiać nowe cele i wyzwania. Mamy młody i zdeterminowany zespół, który jest głodny sukcesów. Nasza współpraca z Torusem to długofalowa wizja rozwoju i wiemy co chcemy wspólnie zbudować  – powiedział Jacek Pauba, prezes Torus Wybrzeża Gdańsk.

Nowo podpisana umowa strategicznej współpracy z firmą Torus umożliwia zespołowi Wybrzeża Gdańsk kontynuację rozwoju na wielu polach. Sponsor strategiczny bierze udział w finansowaniu pierwszej drużyny, ale również w szkoleniu grup młodzieżowych, w których obecnie trenuje blisko 170 zawodników. Grupy te występują zarówno w rozgrywkach halowej, jak i plażowej piłki ręcznej.

– W Gdańsku skupiona jest większość naszej aktywności biznesowej, więc tutaj też angażujemy się społecznie i sponsoringowo. Wspieramy Wybrzeże konsekwentnie już od kilku lat, a współpraca z tym klubem to dla nas ciekawe doświadczenie. Mieliśmy wprawdzie nadzieję na większy sukces sportowy – myśleliśmy, że przyjdzie on znacznie szybciej, ale mamy sygnały, że to właśnie startujący niebawem sezon będzie tym przełomowym, za co trzymamy kciuki. Szczypiorniak ma inkluzywny charakter i w tej współpracy ogromną wartością jest dla nas również to, że Wybrzeże duży nacisk kładzie na pracę z dziećmi i młodzieżą – mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.

Podpisana umowa ma również charakter tytularny, co oznacza, że szczypiorniści po raz czwarty występować będą w najwyższej klasie rozgrywek w piłce ręcznej w Polsce, PGNiG Super Lidze, jako Torus Wybrzeże Gdańsk.

Torus jest jednym z liderów wśród polskich deweloperów biurowych, choć portfolio firmy jest znacznie szersze – składają się na nie inwestycje hotelowe, w tym rewitalizacje, magazynowe, także mieszkaniowe. Do tej pory firma zrealizowała 7 transakcji sprzedaży swoich nieruchomości biurowych do 6 różnych funduszy (5 budynków Arkońska Business Park oraz 4 etapy Alchemii) za łączną kwotę blisko 370 mln euro.