Informacje prasowe
Trening z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Świadomości Autyzmu
W środowy poranek, 29 marca, w hali Widowiskowo-Sportowej gdańskiej AWFiS odbył się trening zawodników TORUS Wybrzeża Gdańsk z dziećmi ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku. Akcja zorganizowana została z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, który przypada 2 kwietnia.
Dzień 2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Został on ustanowiony w 2008 r., a jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie.
– Światowy Dzień Świadomości Autyzmu został ustanowiony, by zwrócić uwagę na dyskryminację i izolację osób dotkniętych autyzmem oraz ich najbliższych. Świętując ten dzień 2 kwietnia, staramy się zwiększyć świadomość społeczną na temat autyzmu oraz zwrócić uwagę na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu – mówi Monika Świerkowska-Peplińska. – Osoby ze spektrum autyzmu mają problemy z komunikacją, prawidłowym rozumieniem relacji społecznych i wyrażaniem emocji. Takie osoby inaczej odbierają bodźce płynące z otoczenia, inaczej postrzegają świat. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu pomaga przypomnieć społeczeństwu, że inność nie oznacza niczego lepszego ani gorszego, że inność to po prostu inność – dodaje.
W treningu uczestniczyło czternastu chłopców ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku wraz z opiekunami oraz pięciu zawodników TORUS Wybrzeża Gdańsk – Piotr Papaj, Patryk Pieczonka, Mateusz Kosmala, Jovan Milicević i Rafał Stępień. Całe zajęcia przeprowadził trener piłki ręcznej Bartłomiej Pepliński.
– Wspólny trening z piłkarzami ręcznymi TORUS Wybrzeża Gdańsk był dla naszych uczniów dużym przeżyciem. Każde wyjście w nowe miejsce, przebywanie w innej niż zwykle przestrzeni, kontakt z innymi dźwiękami i osobami sprawiają, że nasi autystyczni uczniowie zdobywają nowe doświadczenia i uczą się radzić sobie w nowych dla nich sytuacjach. Tego typu wydarzenia są ważne zarówno dla podopiecznych, jak też dla ich rodzin. Są dowodem na to, że mimo różnych problemów i ograniczeń nasi uczniowie mogą doświadczać tego, czego doświadczają ich pełnosprawni rówieśnicy – zakończyła Monika Świerkowska-Peplińska.